Over BrokxMedia


BrokxMedia is in 2007, één dag nadat hij afstudeerde aan de Willem de Kooning Academie, opgericht door Walter Brokx.
Het doel van BrokxMedia: mooie dingen maken en boeiende verhalen vertellen met video, zodat bedrijven en organistaties nog effectiever en overtuigender kunnen communiceren met hun doelgroep.

BrokxMedia is gevestigd in Maassluis, vlakbij Rotterdam, maar is actief in het hele land. En soms ook over de grens, maar het zou overdreven zijn om BrokxMedia 'internationaal opererend' te noemen. ;-)
Er is ook ruime ervaring met producties voor de internationale markt: Italiaanse, Deense en Engels-, Duits-, Frans- en Spaanstalige producties zijn al gerealiseerd.

Tijdens zijn studie AudioVisueel Ontwerp heeft Walter zich verdiept in de kunst van het filmmaken: van concepten bedenken tot het filmen, monteren en tot in de puntjes afwerken van videoproducties.
In deze periode maakte hij vele korte films, documentaires en experimentele films die qua techniek en vertelkunst de rafelranden van het medium aftastten. Tijdens zijn stage bij Corrino Films BV werkte hij aan verschillende bedrijfsfilms en promotievideo's.

De allereerste opdracht voor BrokxMedia was videoregie en montage voor de multimediashow Madurodam by Light. Inmiddels zijn we jaren en vele bedrijfsfilms, reportages en promo's verder en beschikt BrokxMedia over een solide team van samenwerkingspartners en een breed netwerk van film-, vormgeving- en marketingprofessionals.
Hierdoor is bijna alles mogelijk: van normaal filmwerk tot complexe scenes, meer-camera-registraties, drone-opnames, animaties in 2D en 3D, 360-gradenvideo's, videomarketing, marketingcampagnes, etc.

Voorbeeld van een door BrokxMedia gemaakte bedrijfsfilm:

Werkwijze

Om een boeiende video te maken zijn er 3 dingen nodig:
- begrijpen wat er toe doet voor de doelgroep
- een goed verhaal
- creativiteit en vakmanschap om het op interessante wijze tot leven te brengen op het scherm

Saai is immers dodelijk en amateurisme doet afbreuk aan het professionele imago dat je uit wilt stralen.

In een tijd dat (de goedkoopste) camera's en computers goedkoper zijn dan ooit (en zelfs in smartphones en tablets verenigd zijn), blijft inhoud, creativiteit en het begrijpen van de beeldtaal van film essentieel om een boodschap effectief over te brengen.
BrokxMedia is een videoproductiebedrijf dat meer doet dan op record drukken.
Tijdens preproductie, de voorbereiding, willen we de opdrachtgever doorgronden en hun doelgroep begrijpen.
Aan de hand van de briefing en uitvoerig overleg worden het concept en het scenario ontwikkeld. Vanuit het scenario wordt een planning gemaakt voor de opnames. Hierbij wordt niet alleen gekeken wanneer er gefilmd wordt, maar ook wat er nodig is voor de opnames op het gebied van licht, geluid, figuratie, catering, e.d.

In de Productie-fase worden de opnames gerealiseerd.
De ene keer als eenmans-crew, de andere keer als regisseur met een grote crew van camera-, geluids- en lichtmensen, visagisten en acteurs en actrices.

De Postproductie is de laatste fase van het filmtraject. De opnames worden gemonteerd tot een mooi en boeiend geheel. De titels, motion graphics en special effects worden gemaakt. Vervolgens worden de muziek en eventueel een voice-over toegevoegd. De montage en het geluid worden op elkaar afgestemd, zodat er en samenspel ontstaat dat waarbij beeld en geluid elkaar versterken. Na goedkeuring wordt de audio afgemixt.
In dit laatste stadium vindt ook het color-graden plaats, dwz dat het beeld qua sfeer en contrast wordt geoptimaliseerd. Uiteraard wordt het eindresultaat opgeleverd op het gewenste medium: DVD (met of zonder menu's), BluRAY of digitaal voor bijvoorbeeld op YouTube.

Een video laten maken?

Neem direct contact op om de mogelijkheden te bespreken.

- - - Enkele voorbeelden van bedrijfsfilms - - -

bedrijfsfilm VORtech
We are VORtech
Engelstalige Bedrijfsfilm

bedrijfsfilm Flexmo
Flexmo
Bedrijfsfilm